Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1000436_sfeerbeeld.png

Soorten reparaties

Wat voor soorten reparaties zijn er?

Wij maken onderscheid tussen spoedeisende reparaties, reguliere (binnen bepaalde termijnen) reparaties, reparaties voor eigen rekening en het planmatig onderhoud. Hieronder zullen wij u per soort reparatieverzoek een toelichting geven.

Spoedeisende reparaties

Wij adviseren u om spoedeisende reparaties telefonisch bij ons te melden. Wij beoordelen deze verzoeken samen met u op de spoedeisendheid en verhelpen deze zo spoedig mogelijk. Wij zullen u in de meeste gevallen direct doorverbinden met de juiste aannemer om in overleg met u een afspraak te maken.
In sommige gevallen kunnen spoedeisende reparaties niet direct worden uitgevoerd/opgelost, omdat de directe oorzaak niet direct te vinden is. Hiervoor is dan verder onderzoek noodzakelijk. Afspraken hierover zullen in overleg met u worden gemaakt.
Spoedeisende reparaties kunnen 24 uur per dag en 7 dagen per week worden gemeld. Buiten kantooruren schakelt ons telefoonnummer automatisch door naar onze servicecentrale. Zij helpen u vervolgens verder. Let op: Dit geldt uitsluitend voor spoedeisende reparaties.
Hieronder geven wij enkele voorbeelden van spoedeisende reparaties:
-       Noodvoorzieningen  naar aanleiding van inbraak, storm-, glas-, water- en brandschade;
-       Ernstige lekkages vanuit (bovengelegen) installaties (cv- ketels/radiatoren/convectoren);
-       Gaslekkage;
-       Bevroren leidingen;
-       Defecte cv/warmwatervoorzienig (in het stookseizoen);
-       Defecte buitendeur sloten;
-       Uitvallen elektra gehele woning;
-       Ernstige rioolverstoppingen;
-       Liftstoring.

Reguliere reparaties

De dagelijkse, niet spoedeisende reparaties, kunt u telefonisch via 010 – 266 00 20 bij ons melden, en uiteraard ook via onze website of per email; servicedesk.wonen@VerweyVastgoed.nl.
Indien u een reparatieverzoek bij ons meldt,  neemt onze servicedesk deze in behandeling. De servicedesk zorgt ervoor dat u binnen een redelijke termijn op de hoogte bent van de verdere afhandeling van uw verzoek. Hieronder geven wij u enkele voorbeelden van reguliere reparaties:
-       Uitvallen van 1 groep elektra en technische reparaties elektra;
-       Kleine lekkages die niet direct schade veroorzaken;
-       Reparaties aan hang en sluitwerk;
-       Bouwkundige werkzaamheden;
-       Werkzaamheden aan cv-installaties.

Reparaties voor eigen rekening

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor kleine en dagelijkse reparaties. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van kraanleertjes, het ontstoppen van afvoeren, het ontluchten en bijvullen van cv-installaties en onderhoud aan hang- en sluitwerk.

U kunt ervoor kiezen om dit zelf op te lossen of om hiervoor een (professioneel) bedrijf in te schakelen.

Om u duidelijkheid te geven waarvoor u wel en niet verantwoordelijk bent, is het ’Huurders ABC’ opgesteld. Dit Huurders ABC is een uitleg van de rechten en plichten die de huurder en verhuurder samen voor het onderhoud en reparaties hebben. Dit document vindt u hier.

Planmatig onderhoud

Onder planmatig onderhoud verstaan we het terugkerende onderhoud aan de woningen of de woongebouwen. Met planmatig onderhoud wordt ervoor gezorgd dat de woning en het woongebouw technisch goed in orde blijven. Zodra een aannemer voor de geplande werkzaamheden is geselecteerd en er een planning bekend is, zal schriftelijk de benodigde informatie aan u worden verstrekt.
Hierbij enkele voorbeelden van planmatig onderhoud:
-       Buitenschilderwerk en binnen schilderwerk algemene ruimtes;
-       Cv-ketel / MV-vervanging;
-       Sanitair- en keukenvervanging;
-       Dakvervanging;
-       Gevelwerkzaamheden.

Behalve het klein dagelijks onderhoud, waar u zelf verantwoordelijk voor bent, wordt al het overige onderhoud verzorgd door uw verhuurder. U hoeft daarvoor niets te doen. Ook dat is een van de voordelen van huren!