Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1000436_sfeerbeeld.png

Keuzemogelijkheden energielevering

Vergeet uw energieleverancier niet

Bij een verhuizing komt veel kijken. Naast de vele zaken die u moet regelen, is het ook belangrijk dat u zich aanmeldt bij een energieleverancier. In de meeste gevallen is dit een actie die u als huurder zelf moet doen. Dat kunnen wij helaas niet voor u doen.
Hierbij gaat het om de levering van warmte, stroom en water. In de door u gehuurde woning bevindt zich in de meterkast de volgende meters:
- een elektrameter (hoog en laag tarief);
- een gas- of warmtemeter;
- een watermeter.

Elektriciteit en gas

Voor de levering van elektriciteit en gas is er een vrije markt. U kunt hiervoor een contract aangaan met een leverancier naar uw keuze, zolang deze de gewenste diensten kan leveren. Denkt u hierbij onder andere aan Eneco, Essent, Nuon, Greenchoice, Oxxio en/of de NEM (Nederlandse Energie Maatschappij).  

Warmte

De levering van warmte kan geschieden door diverse installaties. Voorbeelden hiervan zijn stadsverwarming, blokverwarming en WKO (Warmte/Koude Opslag). Bij zowel stadsverwarming als WKO verloopt de levering via de installateur/eigenaar van de unit. U heeft hierbij geen vrije keuze in de leverancier. Blokverwarming wordt door de eigenaar verdeeld naar verbruik. U behoeft hierbij geen energieleverancier te kiezen.

Water

Het koude water in Nederland wordt door verschillende leveranciers geleverd. Elke leverancier heeft zijn eigen verzorgingsgebied voor het leveren van water. Welke leverancier voor u van toepassing is, zal tijdens de oplevering van de woning aan u worden gemeld. Indien dit niet is gebeurd, kunt u altijd contact met ons opnemen en vertellen wij u graag welke leverancier u hiervoor kunt raadplegen. Overigens is het voor de levering van water ook niet mogelijk om te kiezen qua leverancier; dit zijn vaste partijen.

Meldt uw meterstanden tijdig aan en af!

Het juist en tijdig doorgeven van de meterstanden van de woning is de verantwoordelijkheid van de  huurder van de woning. Bij het ontvangen van de sleutels (bij een oplevering) of na het inleveren van de sleutels (na een eindinspectie) worden de meterstanden samen met de technisch manager van Verwey Vastgoed opgenomen in de woning en genoteerd op een inspectieformulier. U krijgt een kopie van dit formulier en bewaar deze in uw eigen administratie om bij eventuele onduidelijkheden aan te kunnen tonen. De meterstanden heeft u nodig om u bij een energieleverancier aan en/of af te melden. Houdt u er rekening mee dat u zich binnen 2 weken bij de desbetreffende energieleverancier dient aan/af te melden.

Abonnementen

Het is ook belangrijk om eventuele abonnementen welke u in de woning bent aangegaan over te zetten naar uw nieuwe woning of te beëindigen.
Voor de volledigheid vertellen wij u dat wij geen verantwoording hebben voor het aan- of afmelden van uw energieleveranciers.